[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Ponieważ seks i erotyka wymagają wolnego czasu, ten czas przypadnie w udziale każdemu.Będzie to szczęście bez Marksa i bez Jezusa.Małżeństwo stanie się socjalnym ułatwieniem.Jego problem? - Nie wtrącać się w życie seksualne.Po rodzicielu nastąpi kochanek35.Ten seksualny laksyzm nie jest u masonów czymś nowym.Już w latach trzydziestych popierali oni we Francji ruchy naturystów i nudystów36.34 Zob.aneks 2, „Działalność masonerii na terenie rodziny i szkoły" (s.165) i już cytowaną broszurę Les etapes maconniques d'une politigue de la mort" („Etapy masońskiej polityki śmierci").35 Pierre Simon, op.cit., s.243.59„Szczęście bez Marksa i bez Jezusa", to w gruncie rzeczy ideał naszego postępowego, liberalnego społeczeństwa.Czy nie jest ono znacznie bardziej zmasonizowane, niż się sądzi?Perspektywa nadczłowiekaTym, którym nie wystarczyłoby to „szczęście bez Marksa i bez Jezusa", proponuje się bardziej pociągającą perspektywę: perspektywę ewolucji elity, poprzez uruchomienie ich własnych możliwości i poprzez wolę potęgi, w kierunku nadczłowieka, nadludzkości.Takie cele otwarcie stawiają ruchy o inspiracji masońskiej, jak Nouvelle Droite (Nowa Prawica) i New Agę (Nowa Era)37.Niech wystarczy porównanie dwóch tekstów: tekstu Michela Baroin, b.wielkiego mistrza Wielkiego Wschodu Francji, już cytowanego: „Człowiek jest punktem wyjścia każdej rzeczy i każdego poznania; jest swoim własnym źródłem i swoim własnym odniesieniem"; oraz tekstu Alaina de Benoist, jednego z działaczy „Nowej Prawicy": „Człowiek powinien wydobyć z siebie samego energię do istnienia i energię do przekroczenia swego istnienia.Dzięki temu nada on sens swojej „obecności w świecie".Dzięki takiej postawie woła potęgi objawia się jako sama istota życia, pojmowanego jako powinność i jako energia"3*.ASPEKT POLITYCZNYWykazaliśmy już39, że filozofia polityczna masonerii wyraziła się w generalnych zasadach roku '89, jakie znalazły się w ówczesnej Deklaracji Praw Człowieka i Obywatela.36 Zob.Verites sur la franc-maconnerie (Prawdy dotyczące masonerii), wyd.R.I.S.S., s.115.37 Na temat powiązań między New Agę i masonerią Connaissance ele-mentaire du Nowel agę - wyd.polskie, O.W.FULMEN, New Agę - Nowa religia?, s.66-68.38 Alain de Benoist, Nietzsche, morale et grandę politiąue (Nietzsche, moralność i wielka polityka), s.41.39 Wyżej, s.32.60Kluczowe tekstyZ siedemnastu artykułów Deklaracji zapamiętajmy trzy; wystarczą one, by określić filozofię, jaka się pod nimi kryje:Art.3.- Zasada wszelkiej suwerenności tkwi ze swej istoty w narodzie; żadne ciało, żadna osoba nie może sprawować władzy, która od niego wyraźnie nie pochodzi.Art.4.- Wolność polega na tym, by móc robić wszystko, co nie szkodzi drugiemu; w ten sposób korzystanie z praw naturalnych każdego człowieka ma takie tylko ograniczenia, które zapewniają innym członkom społeczeństwa korzystanie z tych samych praw.Te ograniczenia mogą być określone jedynie przez prawo.Art.6.- Prawo jest wyrazem woli powszechności.Co znajdujemy w tych sformułowaniach? Dwie idee podstawowe.:Idea pierwsza: Człowiek jest wolny we wszystkich dziedzinach, zależy tylko od siebieTo właśnie wynika z artykułu 4: „Wolnośćpolega na tym, by móc robić wszystko, co nie szkodzi drugiemu".Odnajdujemy zawarte w artykule 4 wolność myśli i „moralność czystą", wywodzącą się z sumienia człowieka (a nie opartą na porządku transcendentalnym); są to pojęcia masońskie już wspomniane wyżej40.Idea druga: Władza i prawo pochodzą od człowieka (pojmowanego kolektywnie)*Jeśli człowiek zależy tylko od siebie, fundament jakichkolwiek autorytetów i fundament prawa może znajdować się tylko w nim.To właśnie precyzują artykuły 3 i 6.40 W paragrafach „Aspekt filozoficzny" i „Aspekt moralny", ss.49 i 57.61W artykule 3 potwierdza się teorię suwerenności ludu.Formuła katolicka: „Omnlspotestas a Deo" („Wszelka władza pochodzi od Boga") została zastąpiona formułą równoważną: „Omnispotestas apopulo" („Wszelka władza pochodzi od ludu", od narodu, inaczej mówiąc: od człowieka pojmowanego kolektywnie).Według artykułu 6 („Prawo jest wyrazem woli powszechności") prawo pozytywne, to, które uchwalają parlamenty, zamiast być zastosowaniem i rozwinięciem prawa naturalnego, jest już tylko pomysłem człowieka kolektywnego, człowieka, którego wola będzie się nazywała wolą powszechności.Radykalny ateizm praktycznyTak więc zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i w wymiarze społecznym i politycznym, wszystko opiera się na samym człowieku.Człowiek ten nie uznaje żadnego autorytetu ponad sobą, żadnej transcendencji.W istocie rzeczy najbardziej radykalny ateizm przenika filozofię polityczną masonerii.Zrozumiałe jest, że usilnie dążyli oni do przeprowadzenia we wszystkich krajach rozdziału Kościoła od państwa
[ Pobierz całość w formacie PDF ]