[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Jakośćprzedtawione.Audyty są skoordynowane i zintegrowaneplanowania i dostarczanie usług audytowych są general-z każdym powiązanym (z nim) audytem finansowym inie słabe, mają zmienne wyniki i bardzo ograniczoneaudytem procesu.Wyniki są raportowane kierownictwu,zaangażowanie kierownictwa.a działania pokontrolne mają miejsce w celu zapewnie-2 Powtarzalny, ale Intuicyjny.Zwiadczenie niezależnych nia, że kierownictwo podejmie działania naprawczefunkcji audytowych jest uznane przez kierownictwo jako dotyczące kwestii krytycznych, zidentyfikowanychpotencjalnie użyteczne, ale nie istnieje żadna pisemna przez audyty.Zestrukturyzowana funkcja zapewnieniapolityka definiująca ich cele, uprawnienia i odpowie- jakości ułatwia ilościowe zarządzanie i kontrolę procesudzialność.Kierownictwo wyższego szczebla nie audytowego.Funkcja audytu IT bierze udział w rozwojuustanowiło infrastruktury i procesu zapewniających, działań naprawczych oraz w projektach w celu zapew-wykonywanie niezależnych audytów oparte jest na stałej nienia, że mechanizmy kontrolne są właściwie wbudo-podstawie.Planowanie niezależnego audytu, zarządza- wywane w procesy.Kierownictwo IT jest zazwyczajnie nim i raportowanie stosuje podobne wzory oparte na pozytywnie zaangażowane we wszystkie audyty i robiuzyskanym wcześniej doświadczeniu oraz fachowości użytek z wyników audytu, aby poprawić wydajność.członków zespołu.Istnieje niewielka koordynacja5 Zoptymalizowany.Funkcja audytu jest zdolna dopomiędzy audytami, a ograniczonym badaniem wyni-szybkiego reagowania na sprawy zarządzania odnosząceków wcześniej przeprowadzonych audytów.Zaintereso-się do procesu biznesowego oraz kwestii kontroli ryzykawanie kierownictwa IT oraz zaangażowanie w procesIT w sposób ciągły i dotyczący całości organizacji.audytowy są niekonsekwentne i zależą od postrzeganiaPlanowanie audytu jest ściśle zintegrowane ze strategia-przymiotów określonego zespołu audytowego.mi biznesu i IT.Procesy audytowe są monitorowane i3 Zdefiniowany Proces.Jest ustalony, przez kierownictwo analizowane w celu lepszego dostosowania do zmienia-wyższego szczebla, charakter funkcji audytowych IT i jących się warunków środowiska.Zrodowisko audytupostępuje on w ślad za zapewnieniem niezależności i obejmuje ilościowe monitorowanie działań w środowi-uprawnień funkcji audytowych.Kierownictwo audytu sku audytowym oraz bierze pod uwagę najlepszezidentyfikowało i rozumie środowisko oraz inicjatywy IT.praktyki branżowe i inne zewnętrzne trendy w modyfi-Jest ustalony proces planowania i zarządzania audytami.kowaniu procesów audytowych.Audyt jest zaangażowa-Oczekuje się od pracowników audytu stosowania się do ny w rozwój planów biznesowych i wszystkie projektystandardów audytowych, ale rezultaty mogą być różne.wspierające plany biznesowe w celu zapewnienia, żeWykonywanie zaleceń audytu ma miejsce, ale często odpowiednie mechanizmy kontrolne są wbudowane wedziałania pokontrolne i ich zamknięcie jest słabe.wszystkie procesy.Audyt konsultuje wszystkie projektyPodstawowe elementy zapewnienia jakości są ustalone w pod kątem porad biznesowych i kontrolnych.celu zagwarantowania stosowanie się do odpowiednichstandardów audytowych i w celu poprawy skuteczności!COBITTa strona celowo pozostałą pusta."WYTYCZNE ZARZDZANIAJAK U%7łYWANa każdej lewej stronie Wytyczne Zarządzania dostarczają kilku elementów dla każdego z 34 proce-sów COBIT:Identyfikacji procesu,Oświadczenie celu procesu,Oświadczenie umożliwiające (jak trzymać proces pod kontrolą, by ustalić czy osiąga swoje cele),Zasoby IT, ze wskazaniem odniesienia (poziomu, przyp.Tłum.) do tego procesu,Kryteria Informacyjne, ze wskazaniem względnej ważności (P = ważność podstawowa, S =ważność pochodna, lub puste = mniej ważne, nie koniecznie musi być uwzględniane)Krytyczne Czynniki Sukcesu,Kluczowe Wskazniki Celu,Kluczowe Wskazniki Wydajności
[ Pobierz całość w formacie PDF ]