X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Rysunek 3.86.W tym celu ustaw kursor na odpowiednim kluczu, a gdy jego wygląd si� zmieni,wciśnij i przytrzymaj lewy klawisz myszy, a potem przeciągnij klucz do klatki 4.O tym, że klucz znalazł si� w czwartej klatce przekonamy si� wówczas, gdy wi-doczny w polu komentarz Click and drag.zmieniony zostanie na komentarzMoving key.B�dzie wtedy widoczne, z której i na którą klatk� przesuwamy obiekt.Aby pocisk był niewidoczny przed wystrzałem, należy go ukryć.Wyselekcjonujwi�c obiekt-pocisk i kliknij go prawym klawiszem myszy.Pojawi si� podr�cznemenu dost�pne dla tego obiektu.Wybieramy opcj� Properites.Rysunek 3.87. 106 3D Studio MAX.Matrix  jak to zrobić?Nast�pnie w polu Rendering Control parametr Visibility ustawiamy na 0.Terazobiekt b�dzie niewidoczny w czasie renderowania.Nast�pnie kliknij przycisk Animate i ustaw suwak animacji na czwartej klatce.Parametr Visibility ustaw z powro-tem na 1.Kliknij prawym klawiszem myszy na kluczu animacyjnym z czwartejklatki animacji.Pojawi si� małe menu.Wybierz klucz pocisk: Visibility.Rysunek 3.88.Pojawi si� kolejne menu, które dotyczyć b�dzie tylko i wyłącznie tego klucza.Kliknijkursorem na przycisku stycznej, wybierając styczną o kanciastym kształcie.Spowodujeto, że parametr Visibility zmieni gwałtownie wartość z 0.0 na 1.0 w klatce czwartej.Rysunek 3.89.Ostatnią rzeczą, która pozostała do wykonania, jest wyrenderowanie uj�cia.Propo-nuj� zastosowanie filtra Area i ustawienie parametru na wartość 3.W ten sposóbwyrównana zostanie nieco różnica w ostrości obrazu, bo  jak pewnie zauważyłeś obraz z kamery posiada widoczne ziarno (czyli  latające piksele) i nie jest takostry, jak lecący pocisk z cząstkami.Na rysunku 3.90 przedstawiłem zastosowane przeze mnie ustawienia renderowania.Ujęcie czwarteZ dołączonej do książki płyty CD wybierz plik pocisk.max.Jest to ostatecznie wy-modelowany i poteksturowany obiekt pocisku (rysunek 3.91).Nast�pnie z górnego menu Rendering wybierz opcj� Rendering i w polu Ouput Sizeustaw 70mm Panavision (Cine) (rysunek 3.92).Zamknij okno klikając przycisk Close.Kliknij trójkątny znaczek w oknie Perspective i z rolety wybierz opcj� Show SafeFrame (rysunek 3.93).Aby wyświetlić nakr�cony materiał jako tło, z górnego menu Rendering wybierzopcj� Environment (rysunek 3.94). Część III f& Animacja 107Rysunek 3.9O.Kiedy otworzy si� okno Environment, w polu Background kliknij przycisk None,a nast�pnie wybierz Bitmap i w katalogu filmy jpg, który znajdziesz na płycie CD,odszukaj uj�cie 4/0_00000.ifl. 108 3D Studio MAX.Matrix  jak to zrobić?Rysunek 3.91.Rysunek 3.92.Rysunek 3.93. Część III f& Animacja 109Rysunek 3.94.Z górnego menu Views wybierz Viewport Background.Rysunek 3.95.W oknie Background Source zaznacz opcj� Use Environment Background (rysunek3.96), a nast�pnie Display Background; w oknie Viewport wybierz Perspective.W widoku Perspective pojawi si� klatka z uj�ciem.Całość powinna wyglądać po-dobnie, jak na rysunku 3.97.Teraz należy dostosować czas odtwarzania sceny do czasu trwania sekwencji nagranegomateriału.W dolnym pasku narz�dziowym kliknij wi�c ikon� Time Configuration.W nowo otwartym oknie zaznacz w polu Film Rate opcj� PAL, dla której pr�dkośćodtwarzania klatek na sekund� wynosi 25 klatek/sek.Nast�pnie w oknie End Timeustaw długość odtwarzanej animacji na 224 (rysunek 3.98).Utwórz kamer� typu Free korzystając z widoku Front.Klikając prawym klawiszemmyszy napis Perspective w tymże widoku, wybierz Views/Camera01.B�dzie towidok, do którego należy wstawić lecące pociski.W widoku Top zaznacz pociski przesuń go w gór� i w dół wzdłuż osi Y, obserwując efekty tej działalności w wi-doku z kamery (Camera01).Należy także dobrać ogniskową kamery (oczywiściewedle uznania). 110 3D Studio MAX.Matrix  jak to zrobić?Rysunek 3.96.Rysunek 3.97.Gotową scen� znajdziesz na dołączonej do książki płycie CD, pod nazwą pociskilecą.max.Jak już dobierzesz odległość, na jaką pocisk ma odlatywać, to możeszprzygotować jego animacj� klikając przycisk Animate i przesuwając suwak anima-cji do wybranego punktu w czasie.Na zakończenie kliknij ponownie przycisk Animate.Zapewne nieraz już widziałeś, jak kamera w tego typu uj�ciach zbliża si� doaktora.Nasza powinna zachowywać si� podobnie, jeżeli masz zamiar wykorzystaćcałe uj�cie, do momentu zatrzymania kamery.W tym celu w widoku Top zaznaczkamer� i przesuń ją do góry wzdłuż osi Y.Robimy to na wyczucie (jak całą t� scen�).Dlaczego? Ponieważ dokładnie nie wiadomo, gdzie si� znajdują pociski w danymmomencie.Dotyczy to również ogniskowej kamery i drogi, jaką ona przebywa. Część III f& Animacja 111Rysunek 3.98.Utwórz kamer� typu Free korzystając z widoku Front.Klikając prawym klawiszemmyszy napis Perspective w tymże widoku, wybierz Views/Camera01.B�dzie towidok, do którego należy wstawić lecące pociski.W widoku Top zaznacz pociski przesuń go w gór� i w dół wzdłuż osi Y, obserwując efekty tej działalności w wi-doku z kamery (Camera01).Należy także dobrać ogniskową kamery (oczywiściewedle uznania).Gotową scen� znajdziesz na dołączonej do książki płycie CD, podnazwą pociski lecą.max.Jak już dobierzesz odległość, na jaką pocisk ma odlaty-wać, to możesz przygotować jego animacj� klikając przycisk Animate i przesuwającsuwak animacji do wybranego punktu w czasie.Na zakończenie kliknij ponownieprzycisk Animate.Zapewne nieraz już widziałeś, jak kamera w tego typu uj�ciachzbliża si� do aktora [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • necian.htw.pl
  • Drogi uĚźytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.