[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Papy R, Papy Ż.(1974) Dieti i grafy.Obuczenie dietiej szestiletniewowozrasta matiematiczeskim poniatjam, Pedagogika, Moskwa.Piatfet J.(1966) Studia z psychologii dziecka, PWN, Warszawa.Piayet J.(1977) Psychologia i epistemologia, PWN, Warszawa.Piatfet J., Inhelder B.(1967): Obrazy umysłowe, w: P.Oleron, J.Piaget,B.Inhelder, P.Greco, Inteligencja, PWN, Warszawa.Piaget J., Inhelder B.(1993) Psychologia dziecka, Siedmioróg, Wrocław.Pisarski M.(1992) Matematyka dla naszych dzieci, Wydawnictwo„ECERF, Warszawa.Przetacznik - Gierowska M.(1988) Stadia psychologicznego rozwojuczłowieka.Przegląd zagadnień, w: Rozwój psychiczny człowieka w ciągużycia.Zagadnienia teoretyczne i metodologiczne, red.M.Tyszkowa, PWN,Warszawa.Przetacznik - Gierowska M.(1993) Świat dziecka.Aktywność - poz-nanie - środowisko, Wydawnictwa UJ, Kraków.Przetacznik - Gierowska M., Makiełło - Jarża G.(1985) Psychologiarozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego, WSiP, Warszawa.Puchalska E., Semadeni Z.(1981) Nowe spojrzenie na zadania teksto-we, w: Nauczanie początkowe matematyki.Podręcznik dla nauczyciela,red.Z.Semadeni t.1, WSiP, Warszawa.Puchalska E., Semadeni Z.(1984) Klocki logiczne i inne zestawylogiczne, w: Nauczanie początkowe matematyki.Podręcznik dla nauczy-ciela, red.Z.Semadeni t.2, WSiP, Warszawa.____________________________________________________________ 183Puchalska E., Semadeni Z.(1984a) Karty logiczne, w: Naucznie po-czątkowe matematyki.Podręcznik dla nauczyciela red.Z.Semadeni t.2,WSiP, Warszawa.Puchalska E., Semadeni Z.(1984b) Kształtowanie pojęć mnogościo-wych, w: Nauczanie początkowe matematyki.Podręcznik dla nauczyciela,red.Z.Semadeni t.2, WSiP, Warszawa.Puchalska E., Semadeni Z.(1985) Rachuba czasu.Obliczenia zega-rowe i kalendarzowe, w.Nauczanie początkowe matematyki.Podręcznikdla nauczyciela, red.Z.Semadeni t.3, WSiP, Warszawa.Semadeni Z.(1989) Matematyczna edukacja wczesnoszkolna.Problemyi propozycje, w: Kwartalnik Pedagogiczny, nr 1.Semadeni Z.(1991) Dojrzałość dziecka do uczenia się matematykiw warunkach szkolnych, w: Nauczanie początkowe matematyki.Podręcznikdla nauczyciela, red.Z.Semadeni, t.1, (wydanie II), WSiP, Warszawa.Semadeni Z.(1992) Matematyka 1.Zeszyt ćwiczeń dla klasy pierwszejszkoły podstawowej nr 1, 2, 3 oraz (1996) Matematyka 1.Zadania dodatko-we dla dzieci lubiących matematykę, WSiP, Warszawa.Semadeni Z., Urbańska A., Urbańska E.(1992) Matematyka.Ćwicze-nia w liczeniu dla sześciolatków i uczniów klasy pierwszej, GWO, Gdańsk.Słysz S.(1984) Gry i zabawy, MAW, Warszawa.Szczerbakowa E.J.(1984) O matematike małyszam, Kijew.Szemińska A.(1991) Rozwój procesów klasyfikacji w: Nauczanie począt-kowe matematyki.Podręcznik dla nauczyciela, red.Z.Semadeni, t.1,WSiP, Warszawa.Szemińska A.(1991a) Niezmienność stosunków między przedmiotamiw przestrzeni, w: Nauczanie początkowe matematyki.Podręcznik dlanauczyciela, red.Z.Semadeni, t.1, WSiP, Warszawa.Szuman S.(1990) Sztuka dziecka.Psychologia twórczości rysunkowej,WSiP, Warszawa.Tyszkowa M.(1972) Problemy odporności emocjonalnej dzieci i młodzie-ży, Nasza Księgarnia, Warszawa.Tyszkowa M.(1988) Rozwój psychiczny jednostki jako proces strukturacjii restrukturacji doświadczenia, w: Rozwój psychiczny człowieka w ciągużycia.Zagadnienia teoretyczne i metodologiczne, red.M.Tyszkowa, PWN,Warszawa.Tijan Yi - Fu (1987) Przestrzeń i miejsce, PIW, Warszawa.(AKall W.D.(1986) Twórcze wychowanie w okresie dzieciństwa, PWN,Warszawa.Wallon P., Cambier A., Engelhart D.(1993) Rysunek dziecka, WSiP,Warszawa.Wengier Ł.A.(1975) Domaszniaja szkoła myszlenja, Pedagogika,Moskwa.184_______________________________________________________Wengier Ł.A.(red.1983) Gry dydaktyczne dla dzieci w wieku przed-szkolnym, WSiP, Warszawa.Wygotski L.S.(1971) Wybrane prace psychologiczne, PWN, Warszawa.Wygotski L.S.(1978) Narzędzie i znak w rozwoju dziecka, PWN,Warszawa.Vasta R., Haith M.M., Miller S.A.(1995) Psychologia dziecka, WSiP,Warszawa.Zgrychowa I., Bukowski M., (1987) Chore dziecko chce się bawić,WSiP, Warszawa.Żebrowska M.red.(1969) Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży,PWN, Warszawa
[ Pobierz całość w formacie PDF ]