[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Uchwyćmy dobrze myśl Copin-Albincelli'ego: nie chodzi tu o kopiowanie metod masońskich, tym bardziej nie idzie o to, abyśmy się dali wciągnąć na teren, który nie jest naszym terenem.Co robi masoneria? Ona jest awangardą w walce idei, ponieważ stale formuje ludzi zdolnych do tej walki.Czyż nie jest palącą powinnością przeciwstawić się jej na tym terenie, doktrynę prawdy przeciwstawić jej mglistej ideologii, aby już nie zasługiwać dłużej na zarzut, jaki Jean Jaures w r.1905 postawił deputowanym katolickim podczas dyskusji nad ustawą rozdziału Kościoła od państwa:„Czy nasi przeciwnicy w ogóle coś nam odpowiedzieli? - Takie były jego słowa: - Czy przeciwstawili doktrynę doktrynie, ideał ideałowi? Czy odważyli się ideom Rewolucji przeciwstawić całą myśl katolicką, która staje w obronie Boga, Boga chrześcijańskiego objawienia, i także prawa nie tylko do inspirowania i przewodzenia społeczności duchowej, lecz również do kształtowania społeczeństwa świeckiego? Nie, oni się pochowali, oni się kłócili o detale organizacyjne.Oni nawet nie potwierdzili wyraźnie tych zasad, które są jakby duszą Kościoła"10.9 Copin-Albancelli, Le drame maconniąue -La conjuration jułve contre le monde chretien, s.84.s.39.10 E.Barbier, Histoire du catholicisme liberal et social en France, t.IV,156Szkoła przygotowująca do akcji, a dokładniej: szkoła przygotowująca do akcji „ideologicznej" na rzecz katolickiej nauki społecznej! Czy nie tego właśnie wymaga w pierwszym rzędzie sytuacja katolickich krajów Europy, nie zdających sobie sprawy, iż są opanowane przez masonerię?Przeciwdziałanie niestrudzone i systematyczne„Praca, którą podejmujemy, nie jest dziełem ani jednego dnia, ani jednego miesiąca, ani jednego roku.Ona może trwać wiele lat, być może całe stulecie, lecz w naszych szeregach żołnierz umiera, a walka toczy się dalej".Tak się wyraziła Wysoka Wenta w swoich tajnych instrukcjach z r.181911.1 trzeba przyznać, że plan, jaki zakreśliła, był wiernie wykonywany.Jeśli masoneria daje znakomity przykład nieprzerwanej ciągłości swego działania, czy można to samo powiedzieć o świeckich katolikach i o ich walce o chrześcijański ład społeczny? Czy wielu z nich nie nuży się zbyt szybko? Czy nie dają się zbyt łatwo skłonić do zaniechania wypróbowanych metod walki na rzecz zwodniczych nowości, które nie dają ostatecznie rezultatu?Jakże możemy się spodziewać powodzenia w walce z masońskim przeciwnikiem, jeśli tak łatwo ulegamy znużeniu, jeśli okazujemy się niezdolni do zachowania karności, ciągłości wysiłków, cierpliwego uporu?NIEZBĘDNOŚĆ PEWNEJ PASJIZapewne to jest to, czego nam brak najbardziej12.Jak wytłumaczyć, że tylu wolnomularzy wykazuje niesłabnący zapał w czynnym oddaniu się sprawie niecnej i odrażającej, podczas gdy obrona naszego narodowego dzie-11 Cyt.przez Cretineau-Joly, op.cit., t.U, s.74.12 Patrz: Jean Ousset, L'action, s.273-274.157dzictwa i jego katolickich fundamentów, obrona całej gamy wartości chrześcijańskich spotyka się z obojętnością znacznej większości katolików? Czyżbyśmy się stali duszami letnimi, sercami znieczulonymi do tego stopnia, iż pozwalamy na to, by nas kolonizowały te maszkary masońskie, a my nawet tego nie odczuwamy?Cały problem na tym polega: odnaleźć ową pasję, z którą należy służyć świętej sprawie, nazwanej przez kogoś „naszą starą drogą chrześcijańską, starą i wiekuistą.A przeto zawsze nową.Ona jedynie nadaje sens naszemu przeznaczeniu, i słusznie, gdyż ona z naszego życia robi ścieżkę, a z naszej śmierci - bramę"13.13 Goustave Thibon, Dieu est-Il mort? Permanences nr 169.158ANEKS lPRZYKŁADY SYMBOLIKI MASOŃSKIEJPowodem naszego zainteresowania symboliką masońską jest chęć wykazania, że masoneria przesycona jest okultyz-mem.Rzeczywiście niepodobna wyjaśnić znaczenia wielu symboli masońskich bez odniesienia do wiedzy okultystycznej, a w szczególności do Kabały.W omawianiu przytoczonych poniżej przykładów będziemy się opierali głównie na dziele Jules Bouchera (wolnomu-larza)La symboliąue maconniąue (wyd.Dervy, 1953) i W.L.Wilmshursta (wysokiego dygnitarza masonerii angielskiej) The Masonie Initiattion.Wszechwidzące oko w trójkącieTrójkąt i oko stanowią niewątpliwie symbol masoński najbardziej znany.„Równoboczny trójkąt symbolizuje często Trójcę św.w symbolice katolickiej" - pisze Jules Boucher, który w tym przedmiocie cytuje księdza Barbier de Montault:„Trójkąt, dzięki swym trzem bokom i trzem kątom równym, jest symbolem bardzo wymownym.Umieszcza się go w aureoli nad głową Boga albo w Jego rękach.Od wieku XVII, gdy go szczególnie zaczęto nadużywać, wpisywano w nim literami hebrajskimi imię Jahwe lub umieszczano Oko Boże, które widzi wszystko.My powinniśmy tego symbolu zaniechać, ponieważ wolnomularze zrobili zeń własny symbol
[ Pobierz całość w formacie PDF ]